piątek, 23 sierpnia 2013

"To nie będzie moje lato" - Franck Lafitte nie pojedzie na ME

Jak donosi oficjalny facebook klubu Montpellier UC, Franck Lafitte obejrzy Mistrzostwa Europy 2013 przed telewizorem. 24-letni środkowy nie będzie miał okazji po raz drugi w swojej karierze wziąć udziału na ME. Zamiast niego do Polski przyjedzie zatem o trzy lata młodszy Jonas Aguenier.


Franck Lafitte po raz drugi w tym roku przegrał wewnętrzną rywalizację w reprezentacji Francji. W Lidze Światowej 2013 nie wziął udziału, ponieważ lepszy okazał się od niego inny zawodnik Montpellier UC, Nicolas Le Goff. Tym razem trener Laurent Tillie postawił również na 21-letniego siatkarza - Jonasa Agueniera, który na co dzień występującego w drużynie Nantes Rezé MV.

Jonas jeszcze nie zagrał w seniorskiej reprezentacji Francji. Okazję do debiutu będzie miał już w ten weekend. Francuzi zagrają bowiem dwa mecze sparingowe z Bułgarami. Mam nadzieję, że wreszcie uda im się pokonać bałkańskie lwy, bo ostatni raz Les Bleus górą byli w roku 2011 podczas towarzyskiego turnieju, którego byli gospodarzami, a od tamtego czasu przegrali cztery mecze z rzędu. Co prawda, wyniki sparingów mają w tym momencie drugorzędne znaczenie, ale oczywiście zawsze miło byłoby odnieść zwycięstwo i przerwać ciąg porażek. Dodatkowo pojawiły się informacje, że w meczu z "Trójkolorowymi" nie zagra Todor Aleksiev, który dochodzi do pełnej sprawności. Ja natomiast jestem ciekawa, jakim składem Francuzi rozpoczną sobotnie spotkanie. Czy będzie to żelazna szóstka z Ligi Światowej 2013 (Toniutti, Sidibé, Hardy-Dessources, Le Roux, Lyneel, N'Gapeth + na libero Grebennikov), czy po raz pierwszy, odkąd kadrę przyjął Laurent Tillie, pojawi się na parkiecie Antonin Rouzier, czy Jenia Grebennikov zostanie zastąpiony przez Jeana-Françoisa Exigę, w jakiej dyspozycji jest Samuele Tuia i czy wreszcie - swoją szansę dostanie Jonas Aguenier... Jego osoby jestem ciekawa chyba najbardziej, bo choć widziałam go w akcji w niektórych meczach Nantes (naprawdę, transmisje z większości meczów na dailymotion do błogosławieństwo dla siatkofrankofila ;) ), to nie mam pojęcia, jak zaprezentuje się w reprezentacji Francji.

W tej chwili nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy będzie transmisja online z meczów Bułgaria-Francja, jednak jeśli czegoś się dowiem, to na pewno napiszę o tym na twitterze. Tam zresztą pojawiają się na bieżąco informacje na temat francuskiej siatkówki :) Stay tuned.


fot. facebook


Wracając do tematu Francka Lafitte - fanpage Montpellier cytuje wypowiedź swojego środkowego, więc i ja ją przytoczę, jednak w wersji polskiej:

To nie będzie moje lato! Życzę powodzenia moim kolegom na Mistrzostwach Europy. Ja wracam do domu. 


Biorąc pod uwagę fakt, że Marien Moreau nie zagra przez najbliższych kilka miesięcy, udział Nicolasa Maréchala w ME również stoi pod dużym znakiem zapytania, a klub Montpellier ogłosił, że Franck Lafitte zostaje w domu, można byłoby uznać, że znamy już prawdopodobny czternastoosobowy skład reprezentacji Francji na Mistrzostwa Europy 2013 (podkreślam, że jest to skład nieoficjalny, niepowierdzony przez federację):


Rozgrywający: Benjamin Toniutti, Rafaël Redwitz


Atakujący: Antonin Rouzier, Mory Sidibé

Środkowi: Jonas Aguenier, Gérald Hardy-Dessources, Nicolas Le Goff, Kévin Le Roux

Przyjmujący: Julien Lyneel, Earvin N'Gapeth, Kévin Tillie, Samuele Tuia

Libero: Jenia Grebennikov, Jean-François Exiga


PS. Tak, ogarniam giełdę transferową Ligue A, powinna pojawić w zakładce na górze się do końca tego tygodnia :)

2 komentarze:

  1. Transmisja online na sport media tv. Bułgarski portal.

    OdpowiedzUsuń